Ehandelstrender
Urban Lindstedt | Miguru Media AB
Kategorier: Näringsliv
Lyssna på det sista avsnittet:
Den som knäcker koden för hur man attraherar relevant trafik till sin e-handel på ett lönsamt sätt vinner. Det är en av de viktigaste lärdomarna som författaren Christer Pettersson samlat i boken E-handel för alla. En annan viktig lärdom är att inte kopiera giganter som Amazon och Apotea. Det kommer ändå inte att lyckas. I detta avsnitt av podden Ehandelstrender samtalar programledaren Urban Lindstedt med Christer Pettersson, författare till nya boken ”E-handel för alla”, som delar med sig av sina bästa tips för att lyckas med digital försäljning, såväl lokalt som på marknadsplatser och på många marknader.Christer har jobbat med e-handel sedan 1998 och även i många år ha varit aktiv i utbildningar kring e-handel - framför allt på IHM i Stockholm och deras utbildning till E-commerce Manager - där han länge känt att det har saknats en handbok som går igenom det gedigna hantverk det är att driva e-handel.Så i boken ”E-handel för alla” går han igenom alla delar som ingår i att driva framgångsrik e-handel är: din affärsidé och din unika position, om du ska sälja egna produkter eller andras varumärken, driva egen webbutik eller sälja på marknadsplatser eller göra bägge delar, hantera lager och leverans och ha med hållbarhet hela vägen, smidiga kundresor för B2B och B2C, effektiv marknadsföring och slutligen även tillväxt och internationalisering.Poddavsnittet avslutas med de tre bästa tipsen ur boken för e-handlare som verkligen vill växa och ta sin e-handel till nästa nivå.
Tidigare avsnitt
-
282 - Gör inte Amazon och Apotea till förebild Thu, 29 Feb 2024 - 0h
-
281 - Care of Carl växer med lönsamhet i lågkonjunkturen Mon, 24 Apr 2023 - 0h
-
280 - NutraQ:s unika prenumerationsmodell Thu, 02 Feb 2023 - 0h
-
279 - Åren som förändrade allt och inget inom svensk e-handel Thu, 26 Jan 2023 - 0h
-
278 - Skala e-handeln med smarta SaaS-tjänster Thu, 19 Jan 2023 - 0h
-
277 - Julhandeln 2022 och returmissbrukare Thu, 12 Jan 2023 - 0h
-
276 - Cdon satsar fullt ut på tredjepartssäljare Thu, 15 Dec 2022 - 0h
-
275 - Så använder Orkla Amazon som språngbräda på nya marknader Thu, 08 Dec 2022 - 0h
-
274 - Djävlar på e-handel Thu, 01 Dec 2022 - 0h
-
273 - Zalando öppnar Europas marknader för rätt varumärke Thu, 24 Nov 2022 - 0h
-
272 - Elgiganten bytte alla system samtidigt med försäljningsrekord Thu, 17 Nov 2022 - 0h
-
271 - Bästa Black Week någonsin – för konsumenterna Mon, 14 Nov 2022 - 0h
-
270 - Fyndiq klimatanpassar sig i hårda tider Thu, 10 Nov 2022 - 0h
-
269 - Nollpartsdata räddar e-handlare från spårningsdöden Thu, 27 Oct 2022 - 0h
-
268 - Våga bli en vinnare i krisen – tillbaka till grunderna Thu, 20 Oct 2022 - 0h
-
267 - Flowlife gör allt för kunderna Mon, 17 Oct 2022 - 0h
-
266 - Sourcing i Kina på rätt sätt Thu, 13 Oct 2022 - 0h
-
265 - Att förstå kunden är nyckeln till B2B content marketing Thu, 06 Oct 2022 - 0h
-
264 - Så bygger Shesize ett globalt varumärke som enmansföretagare Mon, 03 Oct 2022 - 0h
-
263 - 2AM Club satsar på exklusiva varor i begränsade upplagor Thu, 29 Sep 2022 - 0h
-
262 - Amazon – management förebild och försäljningskanal Thu, 22 Sep 2022 - 0h
-
261 - Gymgrossisten är tillbaka med uppdaterat varumärke Thu, 15 Sep 2022 - 0h
-
260 - Fokusera på kunden i SEO-arbetet Thu, 08 Sep 2022 - 0h
-
259 - Gör e-handelsdrömmen om USA sann Mon, 05 Sep 2022 - 0h
-
258 - Så hittar e-handlare rätt mediemix år 2022 Thu, 01 Sep 2022 - 0h
-
257 - Plattformarnas roll inom framtidens logistik Mon, 29 Aug 2022 - 0h
-
256 - ICA:s storsatsning på artificiella intelligens Thu, 25 Aug 2022 - 0h
-
255 - Gör produktrecensionerna till ett stöd i produktutvecklingen Thu, 09 Jun 2022 - 0h
-
254 - JS Energi utmanar hantverksmarknaden Thu, 02 Jun 2022 - 0h
-
253 - Qiwio gör on-demand videos ”shoppable” Mon, 23 May 2022 - 0h
-
252 - Bra sommarmöbler uppfinner under lågsäsong Thu, 19 May 2022 - 0h
-
251 - Posterton väljer att lansera brett på rätt marknader Mon, 16 May 2022 - 0h
-
250 - Norges mest innovativa e-handlare Thu, 12 May 2022 - 0h
-
249 - Framtidens automatiserade lager (Del 3 av 3) Mon, 09 May 2022 - 0h
-
248 - Nischade marknadsplatser ger nya möjligheter Thu, 05 May 2022 - 0h
-
247 - Apoteket automatiserar 85 procent av plocket (Del 2 av 2) Mon, 02 May 2022 - 0h
-
246 - Bemz – att växa med hållbarhet Thu, 28 Apr 2022 - 0h
-
245 - Automationens ABC – så lyckas du med lagerautomation (del 1 av 3) Mon, 25 Apr 2022 - 0h
-
244 - Amazon-aggregatorn Go North siktar mot miljarden inom tre år Thu, 21 Apr 2022 - 0h
-
243 - Frågorna som engagerar Borås e-handlare Thu, 07 Apr 2022 - 0h
-
242 - Flera vägar till hållbar logistik Mon, 04 Apr 2022 - 0h
-
241 - Hemmys resa från 0 till 103 miljoner på fyra år Thu, 31 Mar 2022 - 0h
-
240 - Innehållsstrategi för smartare tillväxt Mon, 28 Mar 2022 - 0h
-
239 - Growth hacking med länkbygge à la Jorge Castro Thu, 24 Mar 2022 - 0h
-
238 - Google: Svenskars köpresor påverkas mest av recensioner och tydlig produktfakta Thu, 17 Mar 2022 - 0h
-
237 - AI vässar framtidens logistik Mon, 14 Mar 2022 - 0h
-
236 - Att kartlägga kundresan är genvägen vid plattformsval Thu, 10 Mar 2022 - 0h
-
235 - Lojalitet handlar inte om att samla poäng Thu, 03 Mar 2022 - 0h
-
234 - Markbrist driver upp lagerhyrorna Thu, 24 Feb 2022 - 0h
-
233 - Dreamlogistics mest spännande dagar ligger i framtiden Mon, 21 Feb 2022 - 0h